Tworzysz treści w Internecie już od jakiegoś czasu, chciałabyś wydać swój pierwszy produkt online, jednak nie masz pomysłu? W tym artykule, zawartych jest kilka sposobów i trików, które pomogą Ci znaleźć pomysł na eBook.
Skąd brać pomysły?
Na niektóre pomysły najłatwiej wpaść wtedy, gdy w ogóle się ich nie szuka. Cisza w naszej głowie jest błogosławieństwem, wolną przestrzenią, którą może niespodziewanie zapełnić genialny pomysł. Dlatego pamiętaj o odpoczynku, o czasie bez myślenia i analizowania swoich działań w sieci. Bardzo inspirująca jest historia Oli Gościniak, która na swój ostatni produkt: Książkoplanner, wpadła bawiąc się z córką w piaskownicy.
Burze mózgów są jednym z najbardziej popularnych sposobów, na znalezienie pomysłów. W trakcie ich tworzenia napływają nowe i czasem bardzo dziwne pomysły. Nie zastanawiaj się za długo i zapisuj wszystko, co wpadnie Ci do głowy. Być może za kilka lat, wrócisz do tych notatek i irracjonalny na ten moment pomysł, będzie wart zrealizowania.
Burze mózgów można robić samodzielnie lub w Mastermindzie.
Analiza
Najlepszym i najbardziej skutecznym sposobem na znalezienie pomysłu na eBook, jest analiza. Sprawdź, które treści na Twoim Instagramie, Blogu, Facebooku, „klikają” się najlepiej. Zobacz, po których InstaStories miałaś najwięcej pytań i zainteresowania. Co najbardziej interesuje Twoich odbiorców?
O co najczęściej pytają? Z czym mają największy problem?
Gdy już prześwietlisz swoje treści i wyciągniesz wnioski, możesz zerknąć również na grupy Facebookowe odpowiednie dla Twojej branży i przeanalizować zadawane tam pytania.
Dobrym sposobem będzie również sprawdzenie, jakie hasła najczęściej pojawiają się w wyszukiwarkach, w tym pomoże Ci strona: AnswerthePublic.
Szybki pomysł na eBook
Jest kilka sposobów, które pomogą Ci bardzo szybko znaleźć temat Twojego eBooka.
Jednym z nich jest po prostu zapytanie swoich obserwatorów i czytelników:
- na InstaStories
- w Newsletterze
- w poście na Facebooku
Najprostsze sposoby zazwyczaj są najlepsze. Jednak nie pytaj wprost o pomysł na eBook, zapytaj o problemy, trudności i wątpliwości dotyczące Twojej dziedziny lub konkretnego zagadnienia. Często odpowiedzi wprawiają w ruch reakcję łańcuchową, która prowadzi do pomysłu. Pamiętaj, żeby wszystko spisywać — nigdy nie wiesz kiedy takie notatki, pomysły mogą się przydać.
Drugim szybkim sposobem jest przeniesienie się w czasie, zastanowienie się, czego Tobie brakowało na początku Twojej drogi? Jaki byłby idealny produkt, który pomógłby Ci szybciej przeskoczyć poziom lub kilka poziomów wyżej? Jest spora szansa, że po drugiej stronie ekranu jest spora liczba osób, które zmagają się z problemami, które Ty już rozwiązałaś.
Zanim wydasz eBook
Wpadłaś na pomysł na eBook i chcesz ruszać do działania? Cudownie!
Jednak zanim zaczniesz pracę, nad swoim produktem sprawdź, czy będzie na niego zainteresowanie. Jak? Najprostszym sposobem jest zapytanie swoich odbiorców o ich potrzeby. Zrób to w taki sposób, by nie zdradzać za dużo. Możesz pytać nawet nie mówiąc o tym, że piszesz eBook. Przykłady:
- Hej, chciałam się dziś zapytać, czy masz problem z …
- Czy rozwiązanie problemu X byłoby dla Ciebie coś warte?
- Jak bardzo X przeszkadza Ci w życiu?
W ten sposób zadane pytanie z jednej strony obrazuje problem i zainteresowanie jego rozwiązaniem, a z drugiej nie zdradza za dużo Twojej konkurencji.
Podsumowanie
- Pamiętaj o odpoczynku.
- Zapisuj wszystkie swoje pomysły.
- Zrób reaserch i analizę swoich treści.
- Zapytaj swoich odbiorców.
- Sprawdź zainteresowanie tematem.
Życzę Ci wielu cudownych pomysłów na eBooki!
Woohoo! Gratulujemy wystartowania z blogiem! Wspieramy i prosimy: pisz więcej. 😍